Turkin matka 3

Deturin matka Sideen

Lähtö 2.5.2016 Jyväskylästä

Paluu 9.5.2016 Jyväskylään.

Lento: CAI174 02.05.2016 lähtö 20:45 JYVÄSKYLÄ-ANTALYA 03.05.2016 tulee kello 00:45 yö

Paluu

Viikon myöhemmin sama paketti olisi maksanut 4774 €

Hotelli: The Sense Deluxe, Side. ALL INCLUSIVE

Yleistä
Virallinen luokitus 5*. Hotelli rakennettu vuonna 2014, yhteensä 374 huonetta kolmessa viisikerroksisessa rakennuksessa, hissit (3 kpl). Vastaanotossa rahanvaihto.
Perushintaan sisältyy majoitus valitussa huonetyypissä ja all inclusive -paketti, joka sisältää päivän ateriat ja välipaloja, paikalliset juomat ja muita palveluja erillisen ohjelman mukaisesti.

Moderni uusi kylpylähotelli aikuiseen makuun Kumköyn alueella
Tyylikäs iso laatuhotelli sijaitsee rauhallisella ranta-alueella, ympäristössä muita hotelleja, Kumköyn keskustaan (1 km) ja Sideen hyvät yhteydet minibussilla (4 km). Hotellissa monipuoliset palvelut; mm. myymälöitä, kampaamo, kaksi aulabaaria, kahvila, illallisravintola ja kolme á la carte -ravintolaa (kalaravintola, italialainen ja turkkilainen, 1 x vko sis. ai-pakettiin).  Maksuton wifi koko hotellin alueella. Tyylikäs kylpyläosasto, jossa kauneushoitola, erilaisia maksullisia hoitoja, sauna, höyrysauna, hamam, kuntosali sekä sisäallas. Pöytätennis ja biljardi sekä ohjattua toimintaa (aerobic, vesijumppa, zumba jne). Aurinkoinen allasalue, jossa aurinkotuolit ja -varjot, allasbaari sekä pääaltaan lisäksi erillinen relax-allas, johon suora käynti osasta huoneita. Omalla rannalla (25 m) aurinkopedit ja -varjot, ravintola/baari, rantalentopallo ja erilaisia vesiurheilumahdollisuuksia (maksullisia).

Meillä on varattu kaksi junior suitea, jotka ovat kooltaan 37 neliötä, ja yksi perushuone, joka on 27 neliötä.

1. Päivä.

Lento lähti Jyväskylästä 15 min etuajassa. Eipä siellä muita lähtijöitä näkynyt. Kaikki Toimi oikein hienosti. Siisti hyvä kenttä. Kone oli täynnä väkeä. Lento kesti 4 tuntia.

Saavuimme Alantalyaan 0.30 ja edessä olikin Seuraavaksi pitkä pass jono, kesti 45 min. Lentoja saapui saapui samaan aikaan useita. Passin tarkustuspisteitä oli useita mutta jonot reilut 50 metrisiä. Meidän jälkeen jonot hävisivät. Myös laukku osastolla oli ruuhkaa ja laukut tulivat juuri samalla hetkellä kun Tulimme passin tarkastuksesta. Taksikuski oli ovell nimilapun kanssa odottamassa. Taksi oli kaksi päivää vanha Ford transit ja sillä oli ajettu 800 km.

Antalyan lentokentältä on matkaa sideen reilut 60 km ja matka sujui nopeasti. Antalyan ja Siden välillä on tehty useita nopeuttavia tietöitä ja ne olivat nyt valmiit. Hotellille saavuimme noin kello 2.30 yöllä. Huoneet saimme äkkiä ja nukkumaan.

2. Päivä.
Aamiaiselle herättiin 9 ja aamiainen oli monipuolista eikä sanottavaa ruuhkaa ollut. Sää oli puolipilvinen ja lämpötila noin 22-24 astetta. Aamupäivä käveltiin ympäristössä jossa on paljon hotelleja ja Pikku kauppoja. Ei juurikaan paikallista asutusta. Ranta on hotellilta noin 200 metrin päässä ja hotellilla on oma kohta rannalta ja rannalla oma baari jne. Kiertely jälkeen mentiin uimaan hotellin uima-altailla. Hotellilla on myös oma sisäuima-allas jos on 4-5  kpl omia saunoja ym tietynlainen tämän joka sisältyy hintaan.

Täällä on tavallaan kylpylän sauna osasto jossa on erilaisia lepohuoneita ja isoja saunoja ym ym.

Alk inclusiveen sisältyy kaikki lounas ja päivällinen ovat kaikki laadukkaita. Eikä mitään ruuhkia. Paikat ovat siistit. Hotelli hän on pari vuotta vanha.

Illalla suuntaamme sideen joka oli noin 5km päässä. Taksi maksoi 8 euroa yht 7 Henk. Siden vanha keskustassa on hieno vanhoine raunioineen. Myös pikkukauppoja on siellä ja Täällä. Ei mitään älytöntä tyrkytystä ole.

Aikaisin nukkumaan.

3. Päivä.

Aamulenkille Kumköyn ympäristöön. Tämä the sense hotelli sijaitsee kumköyn alueella. Täällä on paljon hotelleja ja pikkukauppoja. Sää noin 24 puoli pilvistä. Aamu Lenkin jälkeen uimaan ja altailla menikin 3-4 tuntia ja sitten syömään. Syönnin jälkeen toinen porukka meni kylpylään ja toinen porukka lähti ostamaan silmälasit.

Optikko löytyi ja kaksiteho naarmuuntomattomat polykarbonaatti Carl zeiss ohut linsseissä ja laaja kuva linssillä laitettiin tilaukseen. hinta kaikkineen 250 e. Kaupankäynti oli tapahtuma sinänsä hinta oli alkuun tyyliin 399 e ja siitä lähdettiin neuvottelemaan. Ja kehyksiä katseltiin ja linssejä valittiin ja monenlaista. Lopuksi löytyi sopu hinnasta ja etumaksu oli  50€. Toimituksessa menee 2 yötä.

Myös parturissa tuli käytyä kasvohoitoineen ja korvan puhdistusaineet, hiusten pesu ja koko helahoito 40€. Siitä tuli maksettua liikaa. Tämä tuli tehtyä hotellilla. Paljon halvempaa on kadulla ko hoito.

Meillä on koko porukalla 3  huonetta. Kaksi junior suite ja yksi perushuone.

Perushuone on tavallinen hotellihuone. Näkymä  parvekkeelta naapurihotelliin.

Hotellilla on myös oikein hyvä kuntosali, jonka käyttö on ilmaista.

4. Päivä.

Aamulla lähdimme managvatin suurille markkinoille. Hinta taksilla suunta 12 e. Markkinat ovat todellakin suuret ja tavaraa on laidasta laitaan. Onneksi lämpötila ei ollut kuin 20 astetta muuten olisi tullut kuuma. Kauluspaita tuli ostettua hinta 2 kpl 25€. Lapsille shortsit ja paidat hinta 5€ kappale ja toppatakit 10€ kappale.

Noille markkinoille kannattaa varata runsaasti aikaa. Meillä meni pari kolme tuntia emmekä kiertäneet läheskään kaikkia käytäviä. Alue on suuri.

Takaisin suuntaamme lounaalle ja päiväunien jälkeen menimmekin kylpylään, jossa lapset tuntuvat viihtyvän oikein hyvin. Kylpylässä menikin sitten 4 tuntia.

Hotel on oikein siisti ja laadukas.

5. Päivä

Aamulla suuntasin kohti Expo messuja jotka olivat antalysassa.

Ensin paikallispussilla isontien varteen hinta 2,50liiraa ja sitten bussilla kohti antalysassa. Hinta 14 oikeaa. Eli bussimatkan hinta noin 6 e.

Expo Messut olivat valtava näyttely alue noin 3 x1 km jossa Aasian ja Afrikan matkailusta esittäytyivät. Alueeseen oli satsattu useita miljoonia.

Lapset olivat samaan aikaan rannalla ja iltapäiväksi hamamiin.

6. Päivä.

Aamupäivällä menimme domus bussilla siden antiikin raunioihin tutustumaan, Bussin hinta oli 7 liiraa ja 5 henkilöä. Eli noin 3 euroa.

Siden vanhassa kaupunginosassa, jota kutsutaan Antiikin Sideksi, sijaitsee monia vanhoja raunioita. Osa niistä on piilossa Siden museon ja meren väliin sijoittuvalla alueella.

Iltapäiväksi rannalle aurinkoon ja liitovarjolla liitelemään.

7. Päivä.

Aamupäivällä Taksilla managvatin kiertoajelulle, joka kesti noin 3 tuntia ja hinta oli 60 €. Ensin kävimme managavatin putouksella sen jälkeen matka jatkui aquaduct kohteeseen ja lopuksi kävimme isolla padolla ja green lakella. Takaisin matkalla kävimme vielä paikallisessa vaateliikkeessä.

Päivällä olimme rannalla ja illala kävelimme kumköyn keskustassa ja teimme tuliaisostokset.

8. Päivä

Kotimatka Antalyn kentältä, jonne menimme omalla tilataksilla hinta oli 60 €.