Turkin matka 4

KOK−AYT FHY462 16.10.16 Lähtö: 23:30 Perillä: 03:45+1 Freebird Airlines

AYT−KOK FHY461 23.10.16 Lähtö: 15:40 Perillä: 20:00 Freebird Airlines

7 päivää − PEGASOS ROYAL − Incekum

Turkin Incekumissa on kolmen hotellin Planet Pegasos -niminen ryhmä, jossa jokainen hotelli toimii all inclusive -periaatteella. Kahdella hotelleista on viisi tähteä, yhdellä tähtiä on neljä, ja taso oli siis hyvä. Hotellit sijaitsevat muutaman kilometrin päässä Avsallarin kylästä, jonka muutamat paikalliset ravintolat olivat tulleet toimeen jo ennen kuin käyttämämme hotellirypäs rakennettiin. Lähimpään kaupunkiin Alanyaan on ajomatkaa puoli tuntia.

Hotellit Pegasos Resort, Pegasos Royal ja Club Pegasos sijaitsevat rivissä rannalla, mereen ei ole matkaa metriäkään. Uima-altaita on yhteensä kymmenen, matalista kahluualtaista suuriin hyvin uitaviin. Jokaisen hotellin altaat ovat asiakkaiden käytettävissä riippumatta siitä, missä hotelleista tämä asuu. Sama koskee eri ohjelmapalveluita, ulkoilmaravintoloita ja snackbaareja.

Pvm. 16.10.16 − 23.10.16 2 aikuista

1 Perhehuone merinäköala All Inclusive 1,098.00 EUR

7 päivää − PEGASOS ROYAL − Incekum

Pvm. 16.10.16 − 23.10.16

2 aikuista, 3 lasta

1 Perhehuone Connection All Inclusive 2,335.00 EUR

Tämä uusi huonetyyppi tekee kahdeksan hengen majoittumisen yhdessä mahdolliseksi! Sviittiin kuuluu kaksi perhehuonetta, jotka on eroteltu väliovella. Tässä huonetyypissä tulee olla vähintään neljä täysihintaista ja tilaa löytyy maksimissaan kahdeksalle, joista maksimissaan kuusi aikuista. Enimmillään neljä lasta voi saada lapsihinnan. Merinäköala sisältyy hintaan.

Talven ja alkukevään 2013 aikana Pegasos Royalissa on tehty mittava remontti, ja huoneet ovat raikkaita ja moderneja. Huoneet ovat saaneet uudet laminaattilattiat ja ne maalataan vaaleilla, kevyillä sävyillä. Tyyli on modernia ja ajatonta. Huonekalut ovat vaaleaa puuta ja tekstiilit lämpimän sävyisiä, jotka tuovat huoneeseen elävyyttä. Iso peili ja uusi valaistus isontavat huonetta ja tuo kotoisaa tunnelmaa.

Pegasos Royal on yksi Nazarin ehdottomasti parhaista perhehotelleista, mikä on erityisen hieno saavutus ottaen huomioon kovan kilpailun. Lapsihinta koskee lapsia 15 ikävuoteen asti ja Nazarin omat, pohjoismaiset aktiviteettioppaat ovat valmiita ottamaan lapset mukaan omaan merirosvokerhoomme touko-lokakuussa. Nuorisoklubi Chill Out on auki samaan aikaan ja uimakoulumme Swim a´hoy suomenkielisillä ohjaajilla on avoinna kesä-lokakuussa. Perhepäivämme otteluilla ja hauskanpidolla koko perheelle. Kaikki tämä sisältyy hintaan!
Incekum tarkoittaa turkiksi ”hienohiekkaista rantaa”, joka antaa oikein osuvan kuvan Pegasos Royalin rannasta. Ranta on yli kilometrin pituinen, kullanvärinen, hyvin matalavetinen ja erittäin lapsiystävällinen. Täällä on runsaasti tilaa nauttia auringosta, leikkiä vesirajassa ja rakentaa upeita hiekkalinnoja. Tällä upealla rannalla on myös loistavan moderni wipeout-rata meressä useilla hauskoilla esteillä - tätä saavat Nazarin vieraat käyttää maksutta.
Pegasos Royal on yksi meidän suosituimmista perhehotelleistamme ja tässä hotellissa on myös eniten perhehuoneita, eli tilaa on koko perheelle.
Hotelli sijaitsee Incekumissa noin 25 kilometriä Alanyan ulkopuolella, ja jakaa ulkotilansa naapurihotellien Pegasos Resortin ja Pegasos Clubin kanssa. Tämä tarkoittaa sitä, että maksat yhdestä hotellista, mutta saat kolmen hotellin puitteet käyttöösi.
Pegasos Royal on vieraidemme suuri suosikki ja meidän oppaamme tekevätkin hotellilla kaikkensa varmistaakseen teille mahtavan loman.

Sää

1. Päivä.

Lento meni hyvin. Kone lähti Kokkolasta ajallaan kello 23.30. Muita koneita ei ollut samaan aikaan lähdössä. Kone saapui Antalyan lentokentälle kello 3.30 aamuyöllä. Passin tarkastuksesta oli pitkät jonot ja tarkastus hidasta. Kakut hihnalta ja menoksi. Kello oli noin 4.30 kun pääsimme taksiin. 100 kilometrin siirtyminen. Näytti siltä että Taksikuski nukuttiin vielä enemmän kuin muita. Välillä kuski pysähtyi ja kävi pienellä lenkillä että ei olisi nukkunut rattiin. Kello 5.40 hotellilla ja kello 6.00 huoneessa. Tunnin unet ja aamiaiselle.

Aamiainen oli monipuolinen. Kiikarit jalkaan porukalla ja kiertelemään hotellin uima-altaita. Niitä kun tontilla on useampi ja paljon eri liukumäki ym. Siinähän se päivä sujui alueeseen tutustuen. Kello 14.00 oli perhe iltapäivä. Alueella oli 3 suomalaista lastenkerhon pitäjää. Heillä oli koko perheelle erilaisia tehtäviä. Perhepäivän jälkeen syömään ja sitten olikin väki aika väsy. Kello 20.nukkumaan. Hyvin jaksoi nuorimmainenkin 5 v joka ei nukkunut ollenkaan lentokoneessa vaan simahti taksiin jää aamulla aamupalalle. Max 3 tunnin unilla. Eikä päivällä kukaan nukkunut päikkäreitä.

2 päivä.
Aamu alkoi Pikku peukalo onnettomuudella. Yhteys hotellin matkaoppaseen hän soitti pari puhelua ja kyyti viereiseen hotellin lääkärille, joka suoraan passitti sairaalaan. Kyyti vei Alanyaan Baskentin yliopistolliseen sairaalaan, jossa on kansainvälinen puoli. Vastaanotossa oli kaksi suomalaista virkailijaa. Paperit täytettiin ja lääkäri konsultaatioon jälkeen lähete suoraan ortobedille joka lähetti röntgeniin. Röntgeniin jälkeen ortobei otti uudelleen vastaan ja teki toimenpiteet ja määräsi lääkkeet. Koko homma oli ohi alle 2 tunnissa ja kokoajan mukana oli suomenkielinen vastaanottovirkailija joka hoiti tulkkauksen ja paperit. Ensiluokkaista palvelua ja hoitoa. Ja ripeää sellaista. Ja kyyti vei takaisin hotellille. Koko operaatioon siirtymisineen meni 3 tuntia.

Iltapäivä uitiin meressä jossa oli lämmintä vettä. Ruuan jälkeen siirryttiin 2 km päähän avsellerin basaareihin.

3. Päivä.

Aamulla teimme taksi diilin 60€ ja 7 Henk reissu Alanyaan. Ensin sairaalaan siteiden vaihtoon ja taas oli paikalla suomenkieliset virkailijat. Siteet vaihdettiin ja lähdimme Kale kukkulalla, sen jälkeen menimme tippukiviluolille ja sitten alanyan basaareihin. Ja samalla taksilla hotellille. Homma toimi.

Ruokailu ja kello 14 lapset lasten kerhoon aarteen metsästykseen suomenkielisten ohjaajien kanssa. Täällä hotellilla on paljon ohjattua toimintaa lapsille.

Alantalyassa ja joka muuallakin on hyvin rauhallista. Kaikki toimii hienosti eikä mitään merkkiä ole mistään levottomuuksista ei muustakaan. Oikein rauhallista. Eipä tämmöisiä alueita tähän hintaan löydy Espanjan seuduilta.

4. Päivä

Aamu alkoi ensi sairaala reissulla siteiden vaihtoon dolmus bussilla. 2€ tai 5 liiraa suunta ja 30 km. Bussi kulki suoraan sairaalan oven edestä. Koska olimme ajoissa paikoilla kiertelimme vähän alanyan keskustaa ja löysimme vanhan hotellille missä olimme olleet pari vuotta sitten. Hotelli oli 200 metrin päässä sairaalasta. Flower Garden oli paikan nimi. Lääkäri oli ajallaan ja kaikki toimi hienosti. Dosentti ortopedi tarkasti peukalon ja siteet vaihdettiin. Bussilla takaisin. Bussi asema oli 200 metrin päässä sairaalasta ja aseman vieressä oli myös basaarit. Matka kesti 45 min. Iltapäivä seurattiin lastenkerhon touhuja, jotka toimivat hienosti suomalaisten ohjaajien parissa. Illalla ruoka ja lapsille minidisko ja ohjattua tanssia. Hieno juttu.

5. Päivä

Aamulla taas bussilla alanyan baskent sairaalaan siteiden vaihtoon. Enne sairaallaa bussiaseman vieressä oli suuret markkinat, jossa myytiin pääasiassa vihanneksia. Sairaalassa oli ruuhkaa ja ajat olivat tunnin myöhässä. Lapset olivat aamulla uima-altailla hengenpelastus kurssilla ja pienemmät lapset uimakoulussa jotka suomalaiset ohjaajat pitivät. iltapäivällä jatkuu taas lasten omat kerhot. Lämpötila on ollut reilut 25 astetta ja aurinko on paistanut pilvettömältä taivaalta.